Jak napisać list motywacyjny do analityka finansowego

17 lutego 2021
Category: Będziesz Mieć

Finanse to bardzo konkurencyjna dziedzina, więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że poszukiwacze pracy dla analityków będą pływać w puli aplikacji złożonej z kandydatów o dużym kalibrze. Jak więc przygotować się na najlepszą szansę na zdobycie tego wywiadu? Wszystko zaczyna się od listu motywacyjnego. Żaden życiorys nie jest kompletny bez niego, a dobry list motywacyjny (w dowolnej branży) może oznaczać różnicę między znalezieniem pracy a pozostaniem w kolejce do bezrobocia.

Obecnie firmy otrzymują średnio 250 podań na każde zamieszczone stanowisko, z czego pięciu poszukujących pracy zostanie wezwanych na rozmowę kwalifikacyjną, a tylko jedna może otrzymać ofertę pracy. To poważna konkurencja. (Pożądane role finansowe mają jeszcze większe szanse.) Dodaj do tego ciekawostkę, że rekruterzy zwykle spędzają mniej niż 30 sekund na przeglądaniu korespondencji kandydata – mikroskopijne okno możliwości, przez które można wywrzeć wpływ. Dlatego należy go mądrze używać.

Potencjalni pracodawcy chcą wiedzieć, że naprawdę jesteś zainteresowany pracą dla nich, więc ogólne listy i szablony „foremek do ciastek to pewny sposób na wylądowanie aplikacji w najbliższym koszu na śmieci. Aby zapewnić sobie pracę w finansach, poważni kandydaci potrzebują dynamicznego listu motywacyjnego, który przyciągnie uwagę menedżera ds. Rekrutacji. To, co tu ujawnisz (lub czego nie zrobisz), może wywrzeć lub złamać pierwsze wrażenie. W rzeczywistości, jeśli list nie trafi w wystarczającą liczbę „słodkich punktów pracodawcy, potencjalny szef może nigdy nie przejść do następnej strony.

Co więc sprawia, że ​​list motywacyjny wyróżnia Cię na tle pakietu finansowego?

1. Odrób pracę domową

Zidentyfikuj konkretną osobę, do której skierowany jest wniosek. Ogólne pozdrowienia, takie jak „Do kogo to może dotyczyć i „Drogi menadżerze ds. Rekrutacji, zapewnią ci niezbyt imponujący początek. Dołączenie osoby kontaktowej nie tylko dodaje osobistego charakteru, ale także pokazuje, że zależy Ci na tym, aby dowiedzieć się, która osoba zatrudnia. Zwykle wystarczy szybki telefon lub e-mail, więc nie ma wymówki, aby nie próbować uzyskać prawdziwego nazwiska. Kolejna uwaga: nigdy nie wysyłaj tego samego listu, aby ubiegać się o wiele stanowisk w tej samej firmie, ponieważ ujawni to jedynie wyraźny brak prawdziwego zainteresowania którymkolwiek ze stanowisk.

2. Dostosuj zawartość

Personalizacja obejmuje całą treść listu motywacyjnego. Dostosuj swój list do potrzeb pracodawcy, odnosząc się konkretnie do tego, jak spełniasz kryteria wymienione w ogłoszeniu o pracę. Dlaczego firmie będzie się lepiej działo, jeśli będziesz mieć Cię na pokładzie? Wymień konkretne umiejętności i wyjaśnij swoje osiągnięcia w kontekście roli, o którą się ubiegasz. Skoncentruj się na tych umiejętnościach, osiągnięciach i doświadczeniach zawodowych, które odnoszą się do wymagań stanowiska.

Praca analityka finansowego polega na ogół na gromadzeniu danych, śledzeniu wiadomości, wykonywaniu modelowania finansowego i dogłębnym poznawaniu konkretnych firm lub branż. Twoje umiejętności z arkuszami kalkulacyjnymi będą prawdopodobnie istotne, podobnie jak znajomość makro i mikroekonomii oraz odpowiedniego oprogramowania. Nie naruszając poufności pracodawcy, podaj jak najwięcej szczegółów na temat swoich istotnych osiągnięć na poprzednich stanowiskach pracy lub stażach.

3. Uważaj na swój język

Użyj słów kluczowych i terminologii branżowej, aby spełnić wymagania filtrów bazy danych z gęstością słów kluczowych i zademonstrować recenzentom, że dobrze znasz niezbędny żargon. Nie zapomnij sprawdzić swojej gramatyki. Finanse mogą być branżą opartą na liczbach, ale to nie usprawiedliwia błędów ortograficznych lub gramatycznych. Takie literówki sprawiają, że wyglądasz leniwie i nieostrożnie – ostatnie wrażenie, jakie chcesz zrobić, jeśli chodzi o zarządzanie figurami, to nazwa tej gry. Zawsze trudniej jest dostrzec własne błędy, więc zastanów się, czy warto poprosić znajomego o dobrych umiejętnościach korygujących, aby przejrzał Twój list motywacyjny.

Listy powinny mieć formalny, biznesowy ton. Terminy takie jak „dobry komunikator, „pracowity, „perfekcjonista, „lojalny i „gracz zespołowy są ulubionymi listami motywacyjnymi od dawna. To także stereotypy związane z szukaniem pracy. Nie dołączaj atrybutów tylko dlatego, że uważasz, że powinny tam być. Bardziej przekonującym sposobem potwierdzenia swojej postaci jest dołączenie opinii od osoby trzeciej. Na przykład fragment oceny wyników lub rekomendacji LinkedIn będzie wyglądał bardziej autentycznie i wiarygodnie.

4. Kształtuj swoją obudowę

List motywacyjny ma na celu uzupełnienie poniższego życiorysu, a nie powtórzenie jego treści. Zbuduj swoją sprawę w trzech do czterech akapitów i nigdy nie pozwól, aby list zajmował więcej niż jedną stronę.

  • Prowadź z definiującym, wpływowym oświadczeniem, które oddaje Twoje podstawowe kompetencje i głębokie doświadczenie w analizie finansowej. Następnie podaj konkretne przykłady.
  • Chociaż nie musisz być grafikiem – wyglądanie zbyt zaprojektowanego jest również nie do zniesienia – nie chowaj swoich najlepszych punktów w nudnych kwadratowych blokach tekstu. Na przykład zamiast wyjaśniać swoje osiągnięcia, wypisz je w zwięzłych punktach lub zinterpretuj osiągnięcie w odpowiedniej wizualnej reprezentacji, takiej jak wykres.Zakończ podsumowującym stwierdzeniem, dlaczego ty i twoje umiejętności dobrze pasujesz do wymagań opisu stanowiska pracy i masz nadzieję, że możesz szybko przejść do kolejnych etapów procesu rekrutacji. Jak wspomniano powyżej, pamiętaj, aby użyć właściwych słów kluczowych na wypadek, gdyby Twój list został zeskanowany przez komputer, zanim ktokolwiek go przeczyta.Widzisz, jak wypunktowane punkty pomogły tej sekcji? To jest to, czego szukasz.

    Jeśli nie masz pewności, jak sformatować list biznesowy, w Internecie dostępnych jest wiele szablonów, które pomogą Ci wprowadzić odstępy i znaki interpunkcyjne. Skorzystaj z nich w celach informacyjnych, ale napisz list dotyczący firmy i możliwości.

    5. Dalsze działania

    Nie ma sensu wysyłać aplikacji w otchłań HR i po prostu życzyć sobie, żeby ktoś odpowiedział. Jeśli naprawdę chcesz tej pracy, idź po nią. Skontaktuj się bezpośrednio z kierownikiem ds. Rekrutacji lub wyznaczoną osobą kontaktową, aby zademonstrować, że prowadzisz biznes. O ile pracodawca nie określił inaczej, skontaktuj się z pierwotnym odbiorcą za pośrednictwem telefonu lub wiadomości e-mail w ciągu pięciu do 10 dni od złożenia wniosku, aby wyrazić swoje zainteresowanie pracą. Może to po prostu dać ci przewagę.

    Podsumowanie

    Zrobienie dobrego pierwszego wrażenia zaczyna się od dobrze wykonanego listu motywacyjnego, który przykuwa uwagę rekrutera. Potraktuj to jako osobiste narzędzie marketingowe, które prezentuje Twoje najlepsze aktywa. Odrób pracę domową dotyczącą firmy, dostosuj treść, potrójnie sprawdź literówki, myśl wizualnie, unikaj stereotypów – i zawsze postępuj zgodnie z instrukcjami.

    Dopracowany list motywacyjny – i pasujące do niego CV – wyróżni Cię na tle konkurencji i pomoże Ci stanąć w drzwiach do rozmowy kwalifikacyjnej.

    We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy