Ile pobierają firmy obsługujące karty kredytowe

17 lutego 2021

Ponieważ wszyscy odchodzimy od gotówki, coraz ważniejsze jest, aby firmy akceptowały płatności kartą .

Jednak, jak wszyscy wiemy płatności kartą wiążą się z nowymi opłatami, ponieważ musisz zapłacić firmie, aby ułatwić transakcję.

Jednak, co dziwne, większość właścicieli firm nigdy nie myśli o swojej umowie dotyczącej przetwarzania płatności i z radością zapłaci niezależnie od rachunku wystawcy, nie zastanawiając się, czy jest konkurencyjna.

(Skoro czytasz ten artykuł, zgaduję, że nie należysz do tej kategorii!)

W tym artykule wyjaśnię, jakie firmy muszą zapłacić, aby akceptować płatności kartą a następnie omówię, jak znaleźć i kupić najbardziej konkurencyjne oferty usług handlowych .

Zacznijmy.

Jakie opłaty / prowizje zapłacisz?

Ceny usług handlowych są zwykle dość złożone, co utrudnia handlowcom ustalenie, ile faktycznie wydają miesięcznie.

W tej sekcji omówię szybko główne opłaty za przetwarzanie płatności i opłaty, które będziesz uiszczać.

(Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat opłat manipulacyjnych, zapoznaj się z tym artykułem).

  • Merchant Service Charge : opłata za każdą zaakceptowaną transakcję kredytową lub debetową. Zwykle około 0,25-0,35% dla kart debetowych, 0,7-0,9% dla kart kredytowych i 1,6-1,8% dla komercyjnych kart kredytowych. Opłata może mieć zastosowanie, jeśli karta została wydana poza UE, jeśli posiadacz karty jest nieobecny lub jeśli płatność jest dokonywana online.
  • Wynajem terminala : opłata za wynajem urządzenia z chipem i kodem PIN. Zwykle 14-16 GBP za stały terminal na blacie, 17-21 GBP za terminal przenośny i 20-24 GBP za terminal mobilny.
  • Bramka płatności : jeśli korzystasz z kart online lub przez telefon, będziesz potrzebować bramki płatności, która pełni tę samą rolę co terminal. Zwykle od 6 do 10 pensów za transakcję. Zwykle obowiązuje stała opłata w wysokości około 20 GBP miesięcznie, ale często daje to pierwsze 300 transakcji za darmo.
  • Opłaty autoryzacyjne : dodatkowa opłata za każdą autoryzację każdej transakcji w celu przetestowania metody płatności. Zwykle około 1-3 pensów za transakcję.
  • Minimalna miesięczna opłata za usługę (MMSC) : opłata pobierana, jeśli liczba transakcji spadnie poniżej określonego poziomu. Jeśli Twoje inne opłaty przekroczą minimalną miesięczną opłatę za usługę, nie zostaniesz obciążony MMSC. Zwykle wynosi 10–20 £ miesięcznie.
  • Opłaty konfiguracyjne: (czasami możliwa do uniknięcia) jednorazowa stała opłata za instalację nowych obiektów handlowych. Zwykle około 50-150 funtów.
  • Opłaty za obciążenie zwrotne : opłata administracyjna pobierana za każdym razem, gdy posiadacz karty zażąda obciążenia zwrotnego. Zwykle około 10–20 GBP za instancję.
  • Opłata za zgodność z PCI : Opłata administracyjna za wypełnienie corocznego kwestionariusza samocertyfikacji PCI i certyfikatu zgodności. Zazwyczaj około 2-5 £ za punkt sprzedaży miesięcznie.

To są więc podstawowe koszty obsługi płatności kartą. To, ile faktycznie wydasz, będzie oczywiście zależało od wielu czynników, na przykład od obrotów, liczby posiadanych terminali, rodzaju karty używanej przez klientów oraz od tego, czy handlujesz online, czy w sklepie.

W dalszej części przedstawię przykładowy rachunek dla firmy, aby zorientować się, ile możesz zapłacić.

Najpierw jednak musimy zająć się gorącym tematem dnia: dopłatą.

Czy możesz dopłacić swoich klientów?

Dopłata jest (a przynajmniej była ) trudnym tematem do omówienia. Z jednej strony wydaje się sprawiedliwe, że jeśli płatności kartą powodują dodatkowe koszty, klienci płacący kartą powinni zapłacić ten dodatkowy koszt. Wydaje się również uczciwe, że płacą ją tylko klienci płacący kartą.

I to była dopłata. Niewielka opłata na pokrycie kosztów obsługi płatności kartą, która była pobierana tylko od klientów płacących kartą.

Niestety duże firmy (co ciekawe, te o najniższych kosztach obsługi płatności ) wykorzystywały dopłaty jako pretekst do czerpania zysków ze swoich klientów. Branża turystyczna była najgorszym przykładem, gdzie duże firmy często borykają się z oszałamiającymi 5% dodatkowymi opłatami za płatność kartą kredytową lub debetową. W rzeczywistości prawdopodobnie płacili mniej niż 1% za przetworzenie płatności.

Sytuacja pogorszyła się na tyle, że UE wprowadziła nowe przepisy (obowiązujące od 13 stycznia 2018 r.) Które zakazały wszelkich dopłat do kart kredytowych i debetowych . Karty komercyjne nie są objęte przepisami i nadal mogą podlegać dodatkowej opłacie, ale tylko w takim zakresie, w jakim obowiązywały poprzednie przepisy, tj. Można za nie obciążać tylko kosztem przetworzenia płatności.

W dzisiejszych czasach firmom nie wolno już obciążać klientów za korzystanie z karty kredytowej lub debetowej i muszą albo pokryć te koszty, albo uwzględnić je w głównym koszcie towarów lub usług. Ponownie, nie obejmuje to kart komercyjnych.

W związku z zakazem doładowań ważniejsze niż kiedykolwiek jest zapewnienie konkurencyjności usług płatności kartą, co prowadzi nas do…

Jaki jest najlepszy automat do kart dla małych firm?

Niestety nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie. Najlepszy automat do kart dla jednej firmy może być zupełnie zły dla innej.

Aby pomóc ci zawęzić wybór, zadałem ci dwa pytania, które powinieneś sobie zadać. Te pytania powinny pomóc Ci wyeliminować niektóre opcje, które nie są odpowiednie dla Twojej firmy, i nakierować Cię na właściwą drogę do zakupu.

(Niestety nie mam miejsca, aby szczegółowo omówić ten temat. Aby uzyskać bardziej dogłębną dyskusję na temat tego, jak znaleźć idealną maszynę do kart, zapoznaj się z tym artykułem, który napisałem w zeszłym roku. Jest bardzo obszerny i obejmuje wszystko, od wsparcia po mobilność.)

  • Czy masz stałą lokalizację? Terminale statyczne są fizycznie podłączone do systemów POS i stanowią najtańszą opcję. Następnie masz przenośne terminale, które komunikują się z systemami POS przez Bluetooth lub Wi-Fi. A jeśli musisz przetwarzać transakcje w ruchu, masz mobilne jednostki POS, które współpracują z aplikacjami na telefonie lub tablecie.
  • Jak regularnie przetwarzasz płatności? Większość automatów do kart ma wieloletnie umowy najmu. Zwykle mają również minimalną miesięczną opłatę za usługę, jak wspomniałem powyżej. Jeśli masz stały strumień klientów, zwykle są w porządku. Jeśli jednak Twoja firma ma nieregularne wzorce handlowe, warto rozważyć opcje płatności zgodnie z rzeczywistym użyciem, takie jak iZettle i SumUp.

Ile zapłacę co miesiąc?

Jak wspomniałem wcześniej, dokładna kwota, którą będziesz płacić co miesiąc, jest również trudnym pytaniem, ponieważ zależy to od konkretnej kupionej umowy, Twojego miesięcznego obrotu i rozkładu tego obrotu.

Na niedawnym blogu przedstawiłem krótkie studium przypadku, badając, ile typowa mała firma może spodziewać się płacenia miesięcznych opłat manipulacyjnych. Tutaj możesz przeczytać pełny artykuł.

Na potrzeby studium przypadku wymyśliłem firmę o nazwie Alan’s Office Supplies . Firma obraca ponad 200 000 funtów rocznie, a średnia wartość transakcji wynosi 100 funtów . Z 200 000 GBP, 160 000 GBP jest pobierane za pomocą kart kredytowych, a 40 000 GBP za pomocą kart debetowych.

W przypadku przeciętnej transakcji typu „high street, oto ile ta firma może zapłacić:

  • Opłata handlowa za obsługę (kredyt na poziomie 1,3%) : 173,33 GBP
  • Opłata handlowa za obsługę (debet 0,7%) : 23,33 GBP
  • Wynajem terminala : 20 £
  • Opłaty autoryzacyjne : 6,58 GBP
  • Minimalna miesięczna opłata za obsługę : brak opłaty.
  • Opłata za zgodność z PCI : 3,50 £

Łączne miesięczne wydatki na przetwarzanie płatności w wysokości 226,74 GBP , co stanowi około 1,35% obrotu firmy Alan’s Office Supplies.

Następnie prowadziłem tę samą działalność za pośrednictwem Cardswitcher aby wygenerować bardziej konkurencyjną wycenę i udało mi się obniżyć miesięczną płatność do 124,90 GBP , co stanowi zaledwie 0,75% obrotu Alana Office Supplies.

To oszczędność 45% wartości ponad 1200 funtów rocznie.

Jak znaleźć najtańsze usługi handlowe?

W porządku, więc teraz wiesz, jak ważne jest znalezienie odpowiedniej oferty usług handlowych. Niestety, bardzo niewiele firm przeprowadzi wystarczające badania, aby naprawdę zrozumieć, co oferuje rynek.

A jeśli nie wiesz, co jest w ofercie, jest znacznie bardziej prawdopodobne, że podejmiesz złą decyzję o zakupie, która będzie Cię kosztować znaczne sumy pieniędzy w okresie obowiązywania umowy.

W tej sekcji przyjrzę się, jak MŚP mogą znaleźć najtańsze usługi handlowe. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o różnych kanałach sprzedaży usług handlowych, zapoznaj się z naszym szczegółowym wpisem na blogu tutaj.

Banki

Banki w rzeczywistości nie są właścicielami własnych produktów usług handlowych. Zamiast tego współpracują z procesorem kart i odsprzedają swoje usługi. Barclaycard jest jedynym wyjątkiem od tej reguły w Wielkiej Brytanii.

Operatorzy kart uwielbiają sprzedawać za pośrednictwem banku, ponieważ jest to łatwa wygrana. Widzisz, większość firm zwraca się do swojego banku o usługi handlowe i zwykle akceptuje ich ceny bez pytania.

Dzięki temu banki mogą podnieść opłaty i zarobić małą fortunę na klientach biznesowych. Co gorsza, podmioty przetwarzające karty dają bankom bardzo małe pole manewru, więc nie mogą obniżać opłat, nawet jeśli naciskają na ceny.

Procesory kart

Technologia cyfrowa ułatwiła konsumentom dokonywanie zakupów bezpośrednio od producentów lub dostawców i wyeliminowała kosztownych pośredników. I tak powinno być w przypadku usług handlowych.

Niestety tak nie jest.

Osoby przetwarzające karty wiedzą, że każdy właściciel firmy, który do nich dzwoni, zdecydował, że chce skorzystać z ich produktu. Oznacza to, że mogą podbić cenę, nie tracąc zbyt wielu zleceń. Cena, którą otrzymujesz bezpośrednio od procesora kart, nie jest tak wysoka jak stawki bankowe, ale z pewnością nie jest konkurencyjna.

Porównywarki cen

Jeśli chcesz mieć najlepszą ofertę, musisz skorzystać z tak zwanej niezależnej organizacji sprzedaży (ISO) . ISO reprezentują setki lub tysiące sprzedawców i negocjują zbiorowo w imieniu z podmiotami przetwarzającymi karty.

Jednak nie wystarczy wybrać losowo ISO. Chociaż ISO są znacznie tańsze niż inne kanały sprzedaży, zawsze będą istnieć różnice między ich transakcjami.

Aby znaleźć najlepszą ofertę, musisz wyszukać i porównać to, co oferuje każda ISO.

I tu właśnie pojawia się Cardswitcher. Jako jedyna specjalistyczna porównywarka cen usług handlowych w Wielkiej Brytanii, upewniamy się, że znajdziesz najlepsze oferty.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy