Bramka płatności a wyjaśnienie procesora płatności

17 lutego 2021
Category: Karty Kredytowe

Większość współczesnych właścicieli firm i operatorów musi w pewnym momencie zajmować się transakcjami e-commerce dla swojej firmy.

W trakcie konfigurowania procesu płatności przez Internet prawdopodobnie słyszałeś o terminach „bramka płatności i „procesor płatności. Na pierwszy rzut oka te dwa wyrażenia wydają się być synonimami. Oni nie są. W rzeczywistości bramka płatności i procesor płatności to dwie zupełnie różne rzeczy.

Aby zoptymalizować proces płatności w Internecie pod kątem bezpieczeństwa i obsługi klienta przy jednoczesnym obniżeniu kosztów, ważne jest, aby dokładnie zrozumieć, czym są te dwie odrębne usługi i co oznaczają dla obecności Twojej firmy w Internecie.

Jest to bliższe spojrzenie na rolę, jaką odgrywają w przyjmowaniu płatności klientów i przenoszeniu salda transakcji na konto.

Czterech kluczowych graczy

Przed zrozumieniem konkretnej roli bramki płatniczej i procesora płatności ważne jest, aby wyjaśnić cztery strony zaangażowane w każdą transakcję wykonywaną przez Twoją firmę.

Dwóch najbardziej oczywistych graczy to ty, kupiec i klient. Są to dwie strony, które rozpoczynają transakcję: oferujesz usługę lub produkt, za który klient chce i jest w stanie zapłacić. W przypadku zakupu przez Internet klient inicjuje transakcję, określając produkty lub usługi, za które płaci, i wprowadzając informacje dotyczące płatności.

Dwie dodatkowe główne strony zaangażowane w transakcję to banki i rachunki bankowe klienta i akceptanta. Rachunek bankowy klienta jest obsługiwany przez bank wydający. Konto bankowe akceptanta nazywa się kontem handlowca, a bank przyjmujący nazywany jest bankiem przejmującym.

Kiedy klient inicjuje transakcję z Twoją firmą, są to cztery zaangażowane strony: klient , bank wystawiający , sprzedawca i bank przejmujący .

Procesor płatności

Procesor płatności to usługa, która przekazuje informacje o transakcji między akceptantem, bankiem wydającym i bankiem przejmującym.

W przypadku tradycyjnych zakupów detalicznych, w których klient przedstawia handlowcowi fizyczną kartę płatniczą, do zakończenia transakcji wystarczy procesor płatności.

W biznesie stacjonarnym usługa procesora płatności zwykle udostępnia handlowcowi interfejs punktu płatności lub punktu sprzedaży (POS). Ten interfejs jest powszechnie nazywany terminalem obsługującym karty kredytowe.

Terminal jest odpowiedzialny za weryfikację autentyczności fizycznej karty płatniczej przedstawionej przez klienta. Nowoczesne karty kredytowe wykorzystują technologię chipów EMV, która wykorzystuje szyfrowanie kryptograficzne, aby zagwarantować autentyczność karty. Do uwierzytelnienia karty płatniczej wystarczy autentyczna, wydana przez bank karta chipowa EMV wraz z dowodem tożsamości dopasowanym do karty klienta.

Nowoczesny terminal obsługujący karty kredytowe musi być w stanie odczytać chipy EMV, aby wystarczyło jako punkt uwierzytelnienia dla procesora płatności.

Po uwierzytelnieniu karty płatniczej klienta i zatwierdzeniu transakcji przez klienta terminal płatniczy przesyła szczegóły transakcji do banku wydającego. Bank wydający prawie natychmiast zatwierdzi lub odrzuci transakcję. Gdy bank wydający zatwierdzi transakcję, procesor płatności wysyła informacje zarówno do banku przejmującego, jak i do terminala płatniczego, aby poinformować wszystkie strony o pomyślnej transakcji.

Jeżeli bank wydający odrzuci transakcję, procesor płatności wysyła te informacje do terminala płatniczego i prosi akceptanta o odrzucenie karty płatniczej.

Bramki płatności

Bramka płatności jest bardzo podobna do procesora płatności, ponieważ jest narzędziem, które przesyła płatności między bankiem klienta a Twoim. Główna różnica polega jednak na tym, że jest używany przede wszystkim jako narzędzie do handlu elektronicznego lub transakcji bez karty. Innymi słowy, jest to zasadniczo terminal w punkcie sprzedaży do transakcji internetowych.

Zachowaj dyskrecję przy wyborze bramki płatniczejKiedy klient chce zainicjować transakcję w Internecie, musi być traktowany inaczej, ponieważ nie przedstawia sprzedawcy fizycznej karty . To ważne rozróżnienie sprawia, że ​​bramka płatności jest konieczna.

W podobny sposób, w jaki terminal płatniczy uwierzytelnia fizyczną kartę płatniczą, bramka płatności uwierzytelnia cyfrowe dane uwierzytelniające klienta przed przekazaniem informacji o transakcji do procesora płatności.

Bez klienta i fizycznej obecności karty wirtualne uwierzytelnianie transakcji jest bardziej wrażliwym procesem. Klienci oczekują, że będą mogli dokonywać zakupów przez Internet i uzyskać natychmiastową akceptację; Dlatego bramki płatnicze mają do wykonania trudne zadanie: uwierzytelnienie danych uwierzytelniających klienta, w przypadku wysokiego prawdopodobieństwa próby oszustwa związanego z kartą bankową, zajmuje zaledwie kilka sekund.

Krytyczna rola szyfrowania SSLNa szczęście technologia bramek płatniczych zapewniła imponujący wskaźnik sukcesu przy szybkości, której oczekują klienci.

Wykonywanie tej pracy w bezpieczny sposób – lub bez ujawniania danych osobowych klienta przed potencjalnie złośliwymi stronami trzecimi – obejmuje określony typ szyfrowania zwany szyfrowaniem Secure Socket Layer (SSL). Oznacza to, że poufne dane klienta są nieczytelne, ponieważ bramka płatności przekazuje je z komputera klienta do banku, który je wydał.

Gdy dane dotrą do banku wydającego, bramka płatności dekoduje zaszyfrowane dane i przedstawia je bankowi w użytecznym formacie. Następnie bank wystawiający uwierzytelnia lub odrzuca informacje wprowadzone przez klienta. Inne informacje, takie jak fizyczna lokalizacja komputera wysyłającego żądanie i niedawna aktywność tego konkretnego klienta, są czasami brane pod uwagę przez bank przed uwierzytelnieniem klienta i karty płatniczej.

Po potwierdzeniu przez bank wystawiający autentyczności żądania klienta bramka płatności wykorzystuje szyfrowanie SSL w celu bezpiecznego dostarczenia szczegółów transakcji do procesora płatności, który następnie kończy transakcję w taki sam sposób, jak opisano powyżej.

Wniosek

Ważnym wnioskiem z tego jest to, że procesor płatności nie zajmuje się bezpośrednio uwierzytelnianiem ; jest to rola terminala płatniczego (w transakcji, w której klient fizycznie przedstawia kartę) lub bramki płatniczej (gdy klient płaci zdalnie w internecie).

Wybór odpowiedniej bramki płatniczej oznacza zatem znalezienie usługi, która jest niezawodna i chroni tożsamość klienta oraz wrażliwe dane. Dobry procesor płatności powinien być wydajny, dokładny i niedrogi.

Jesteśmy Tidal Commerce i oferujemy zarówno przetwarzanie płatności, jak i usługi bramek płatniczych. Dowiedz się więcej o tym, jak możemy współpracować, aby zapewnić Twoim klientom doskonałe wrażenia i zaoszczędzić pieniądze!

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy