7 prostych kroków do bezpiecznego przejścia do nowego banku

17 lutego 2021
Category: Twoje Konto

Witamy w archiwach konsumpcyjnych

Dziękujemy za odwiedzenie Consumerist.com. Od października 2017 roku Consumerist nie tworzy już nowych treści, ale zachęcamy do przeglądania naszych archiwów. Tutaj możesz znaleźć artykuły z 12 lat na wszystko, od tego, jak uniknąć podejrzanych oszustw, po napisanie skutecznego listu reklamacyjnego. Zapoznaj się z niektórymi z naszych największych hitów poniżej, przejrzyj kategorie wymienione w lewej części strony lub przejdź do CR.org, gdzie znajdziesz oceny, recenzje i wiadomości dla konsumentów.

7 łatwych kroków do bezpiecznego przejścia do nowego banku

Biorąc pod uwagę całą złość skierowaną obecnie na wiele większych banków, kuszące może być wejście do lokalnego oddziału i wyjście ze wszystkimi pieniędzmi w worku ze znakiem dolara. Ale jeśli chcesz przenieść swoje środki do nowej instytucji bez ryzyka zepsucia jakichkolwiek automatycznych płatności bezpośrednich wpłat, zajmie to kilka kroków.

Nasze kohorty z Consumers Union’s DefendYourDollars.org przygotowały ten przewodnik krok po kroku – oraz film na dole strony – dotyczące bezpiecznego przesyłania pieniędzy.

Krok 1.

Otwórz nowe konto bankowe za pomocą niewielkiej wpłaty.

Dlaczego? Po wybraniu banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej otwórz nowe konto, zanim podejmiesz jakiekolwiek kroki w celu zamknięcia starego konta. Wpłać tylko tyle, aby otworzyć konto i uniknąć opłat, które bank może pobierać za utrzymywanie niskiego salda.

Dlaczego? Najbezpieczniejszym i najszybszym sposobem na przeniesienie pieniędzy jest elektroniczne przesłanie środków ze starego banku do nowego. Aby to zrobić, oba konta muszą być otwarte w tym samym czasie.

Krok 2.

Zrób listę wszystkich automatycznych płatności i depozytów, które mają wpływać i wychodzić z Twojego starego konta każdego miesiąca.

(Zobacz poniższy wykres jako przykład).

Dlaczego?

Ma to na celu pomóc Ci zorganizować i śledzić wszystkie automatyczne przelewy, które są powiązane ze starym kontem, dzięki czemu możesz upewnić się, że na starym koncie jest wystarczająca ilość pieniędzy, aby wszystkie płatności zostały wyczyszczone podczas procesu przenoszenia pieniędzy na nowe konto.

Krok 3.

Jeśli masz wpłatę bezpośrednią, poproś swojego pracodawcę o przekierowanie Twoich wypłat na nowe konto. Zapytaj, kiedy nastąpi pierwsza wpłata, i wykorzystaj tę datę, aby przeprowadzić Cię przez krok 4.

Dlaczego?

Czasami przekierowanie może zająć więcej niż jeden cykl rozliczeniowy. Jeśli tak, powinieneś upewnić się, że płatności automatyczne nie zostaną przekazane na nowe konto, dopóki Twoja wypłata nie zostanie przekazana.

Krok 4.

Gdy już wiesz, na jaki dzień zostaną przekazane Twoje bezpośrednie wpłaty, przełóż każdą automatyczną płatność lub obciążenie rachunku, aby wyjść z nowego konta. Pamiętaj, aby zapytać firmę, kiedy zmiana zostanie zastosowana.

Dlaczego?

Czasami odzwierciedlenie zmiany może zająć cały okres rozliczeniowy. W takim przypadku upewnij się, że na starym koncie zostawiłeś wystarczającą ilość pieniędzy na pokrycie płatności, gdy nastąpi.

Krok 5.

Pozostaw co najmniej niewielką ilość gotówki na swoim starym koncie czekowym przez co najmniej jeden miesiąc.

Dlaczego?

Dzięki temu każda płatność zostanie pokryta, jeśli o czymś zapomnisz. Kwota urlopu może zależeć od tego, czy stary bank lub kasa pożyczkowa pobiera opłatę za utrzymanie niskiego salda. Jeśli tak, spróbuj zostawić wymaganą kwotę, aby uniknąć opłaty.

Krok 6.

Gdy upewnisz się, że wszystkie płatności automatyczne i wszystkie wpłaty bezpośrednie przychodzą i wychodzą z nowego konta, prześlij elektronicznie końcowe środki ze starego konta na nowe konto.

Dlaczego?

Chociaż przelew elektroniczny może zająć kilka dni, elektroniczne przesłanie pieniędzy jest zazwyczaj najszybszym, najtańszym i najbezpieczniejszym sposobem przeniesienia pieniędzy z jednego konta na drugie.

Krok 7.

Gdy przelew zostanie zaksięgowany na nowym koncie, postępuj zgodnie z procedurami zamykania konta w starej instytucji finansowej. Upewnij się, że otrzymałeś pisemne potwierdzenie, że Twoje konto jest zamknięte.

Dlaczego?

Twoje konto nie zamyka się automatycznie po wypłaceniu wszystkich pieniędzy; musisz postępować zgodnie z procesem określonym przez swoją instytucję finansową, aby upewnić się, że prawidłowo zamykasz konto. Otrzymując pisemne potwierdzenie, że Twoje konto zostało zamknięte, możesz mieć pewność, że podjąłeś odpowiednie kroki. Jeśli nie zamkniesz konta, możesz zostać obciążony miesięczną opłatą za utrzymanie konta, nawet jeśli przestaniesz go używać.

Chcesz więcej wiadomości dla konsumentów? Odwiedź naszą organizację nadrzędną Consumer Reports , aby uzyskać najnowsze informacje na temat oszustw, wycofań i innych problemów konsumenckich.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy