5 wskazówek, o których należy pamiętać, płacąc za pokój w hotelu

17 lutego 2021
Category: Kartę Kredytową

Ukryte opłaty, skomplikowane zasady anulowania i przypadkowe depozyty to tylko niektóre z niespodzianek, które mogą pojawić się na Twoim rachunku hotelowym przy kasie. Wykonaj te pięć kroków, aby uniknąć szoku związanego z naklejkami.

ZAKTUALIZOWANO 19 LUTEGO 2020 R.

1. Dowiedz się dokładnie, jakie są zasady anulowania rezerwacji w hotelu.

Zanim klikniesz przycisk REZERWUJ na rezerwacji hotelowej, przeczytaj szczegółowe zasady anulowania rezerwacji w hotelu. Następnie przeczytaj go ponownie. Zasady różnią się znacznie w zależności od obiektu i, w niektórych przypadkach, dat pobytu.

Popularne święta lub duże imprezy w mieście zwykle wymagają bardziej rygorystycznych zasad anulowania, ale zazwyczaj hotel będzie chciał powiadomić Cię z 24-godzinnym wyprzedzeniem przed anulowaniem rezerwacji bez pobierania opłat. Inne hotele wymagają 48 lub 72 godzin, podczas gdy niektóre nalegają na tydzień lub więcej. Niektóre hotele mogą nawet pobierać stałą opłatę za anulowanie, niezależnie od tego, kiedy anulujesz.

Jeśli korzystasz z witryny rezerwacyjnej innej firmy, takiej jak Expedia lub Priceline, firma ta może mieć inne zasady anulowania niż te obowiązujące w hotelu, więc przeczytaj uważnie oba.

2. Podczas zameldowania należy zwrócić uwagę na depozyt na wypadek kosztów dodatkowych i wszelkie dodatkowe opłaty.

Przed przekazaniem Ci klucza do pokoju i wysłaniem Cię w drogę, hotel powinien poinformować Cię z góry o kwocie, na którą Twoja karta kredytowa zostanie „autoryzowana na wypadek przypadkowych zakupów (obsługa pokoju, mini bar, Wi-Fi itp.) Lub odszkodowanie. Renomowany hotel również ujawni te informacje w momencie rezerwacji, więc nie powinieneś napotkać żadnych niespodzianek podczas zameldowania.

Ponieważ jest to tylko tymczasowe zablokowanie Twojej karty kredytowej, zostanie ono usunięte z Twojego konta po wymeldowaniu – pod warunkiem, że nie dokonałeś nalotu na mini bar ani nie zdemolowałeś pokoju podczas pobytu.

Odprawa to także miejsce, w którym hotele powinny powiadomić Cię o dodatkowych opłatach nieuwzględnionych w cenie pokoju, takich jak opłaty klimatyczne (i nie zaczynaj od tego gadania) oraz opłaty za dostęp do centrum fitness, parking, zwierzęta domowe lub ręczniki. Ponownie, większość tych opłat powinna być wymieniona na stronie internetowej hotelu w momencie rezerwacji, ale zawsze dobrze jest zapoznać się z dodatkami na początku pobytu.

3. Nie używaj karty debetowej – ale jeśli musisz, upewnij się, że masz wystarczającą ilość pieniędzy na koncie bankowym.

Korzystanie z karty debetowej do pokoju hotelowego nie jest mądre z kilku powodów. Największą z nich jest to, że wielu z nas nie ma na swoich kontach wystarczających środków na pokrycie cen pokoi, podatków i tymczasowego depozytu na wypadek nieprzewidzianych wydatków.

W przypadku karty kredytowej depozyt na wypadek nieprzewidzianych wydatków jest jedynie blokadą Twojej karty kredytowej. Jednak w przypadku karty debetowej hotel od razu pobiera te pieniądze z konta.

Po wymeldowaniu hotel wpłaci środki z powrotem na Twoje konto, ale bankom zawsze zajmuje kilka dni – a czasem nawet tydzień – zanim te pieniądze zostaną Ci zwrócone. Jeśli więc musisz użyć karty debetowej, rób to tylko wtedy, gdy masz wystarczające środki na pobyt w hotelu, depozyty i ogólne wydatki na życie przez tydzień po opuszczeniu hotelu.

Kolejna zaleta kart kredytowych: zapewniają znacznie lepszą ochronę przed oszustwami. Z kartą debetową każdy może wyczyścić Twoje oszczędności i nie będzie dla Ciebie zbytniego środka do regresu.

4. Pamiętaj, że opłaty i koszty dodatkowe są pobierane przez hotel, a nie przez stronę rezerwacyjną, z której korzystałeś.

Nawet jeśli w pełni opłaciłeś swój pokój na stronie rezerwacyjnej strony trzeciej, hotel nadal będzie musiał zobaczyć kartę kredytową podczas zameldowania w celu pokrycia kosztów dodatkowych i opłat klimatycznych (jeśli dotyczy, i ugh). Hotel nie obciąża Cię podwójną opłatą – jeśli dokonałeś rezerwacji w dowolnym miejscu poza oficjalną stroną hotelu, nie zostałeś jeszcze obciążony tymi opłatami, gdy idziesz do recepcji; zapłaciłeś tylko cenę pokoju.

5. Po zakończeniu pobytu przyjrzyj się dokładnie dokumentom związanym z kasą i kontem bankowym.

Hotele są znane z popełniania błędów w rachunkach, często w postaci podwójnych opłat. (Na przykład zamówiłeś jeden film z telewizora w pokoju, ale hotel obciążył Cię opłatą za dwa). Jeśli nie zauważysz tych błędów przy kasie, w których agent w recepcji może je łatwo usunąć przed uruchomieniem karty kredytowej, będziesz mieć przejść przez kłopotliwe dzwonienie do hotelu w celu zakwestionowania opłat. Następnie będziesz musiał ciągle sprawdzać swoje konto bankowe, aby upewnić się, że pieniądze rzeczywiście zostaną zwrócone.

Chociaż kuszące jest opuszczenie pokoju bez drugiego spojrzenia na dokumenty do kasy, hotele nie są wiarygodne, a dodatkowe opłaty na wyciągu bankowym nie są warte zachodu.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy